راهنمای کامل خرید لباس نوزاد

چگونه لباس مناسب برای نوزاد خود انتخاب کنیم؟

خرید لباس نوزاد برای والدین، مخصوصا والدینی که برای اولین بار طعم شیرین به دنیا آمدن یک نوزاد را چشیده‌اند، یک دغدغه‌ی همیشگی بوده است. مهمترین عاملی که همیشه پس از تولد نوزاد، باعث سخت شدن خرید لباس برای او می‌شود، رشد سریع و تغییرات مداوم قد و وزن نوزاد است. آیا میدانید که پیش از تولد نوزاد چه لباس هایی باید برای او بخرید؟ مناسب ترین جنس لباس برای پوست حساس و لطیف نوزادان کدام است؟ سایز نوزاد در 6 ماهگی با 8 ماهگی چه فرقی خواهد داشت؟ در این بلاگ از الا در ارتباط با خرید لباس نوزاد و مهمترین نکته پیرامون این موضوع صحبت خواهیم کرد.

 

خرید لباس نوزاد چگونه است؟

همیشه اینگونه بوده که والدین پیش و پس از تولد نوزاد خود، سعی دارند تا همه چیز را در بی نقص ترین حالت خود آماده کنند. یکی از همین موارد خرید لباس برای نوزاد است. به این صورت که غالبا والدین پس از تعیین جنسیت نوزاد شروع به خرید انواع و اقسام لباس ها با مدل ها و جنس های گوناگون می‎‌کنند اما نکته‌ی مهمی که خیلی به آن توجهی ندارند، جثه و قد و وزن نوزاد در هنگام تولد است. نوزادان در بدو تولد هرکدام با شرایط فیزیک خاص و به طبع آن قد و وزن متفاوت به دنیا می‌آیند به همین دلیل خرید لباس نوزاد آن هم در تمام رنگ ها و جنس‌های مختلف فقط و فقط هزینه‌های گزاف و سنگینی برای والدین خواهد داشت.

 

در این باره بهتر است که با والدینی که پیش از شما صاحب فرزند شده‌اند مشورت و گفتگو کنید چرا که آنها تمام این مراحل را یکبار پشت سر گذاشته و تجربه‌ی کافی برای راهنمایی شما خواهند داشت. آن ها بدون شک بهتر از هر کس دیگه‌ای می‌داند که در کجای این مسیر اشتباه کرده، کدام لباس های ضروری را به اشتباه برای نوزاد خود تهیه نکرده‌اند و یا اینکه کدام لباس ها را بی دلیل و بدون مصرف خریده و کنار گذاشته‌اند. 

 

نکات طلایی خرید لباس نوزاد که باید به آنها توجه شود

ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین نکته‌ای که باید در ارتباط با خریدن لباس نوزاد دختر یا پسر خود بدانید این است که برخلاف بزرگسالان، نوزادان احتیاج به تعویض لباس‌های مکرر در طول روز دارند. به گونه‌ای که ممکن است برای یک 24 ساعت 3 تا 4 دست لباس مختلف احتیاج داشته باشند. همانطور که پیشتر نیز گفتیم، نوزادان با سرعت عجیبی رشد کرده و بزرگ می‌شوند و این را می‌توان با نگاه کردن به لباس‌هایشان که به سرعت برایشان کوچک می‌شود فهمید. از همین رو بهتر است که شما والدین عزیز با داشتن یک برنامه مناسب، در دوره‌های زمانی مشخصی به خرید لباس نوزاد بپردازید تا علاوه بر جلوگیری از کمبود لباس مناسب نوزاد، هزینه‌های سنگین و بی‌نتیجه‌ای نیز نکنید.

 

نکته دوم به خرید کلاه نوزاد ارتباط  دارد. کلاه نوزادی یکی از بخش‌های مهم لباس نوزاد است چرا که کلاه در بهترین حالت ممکن، سر ظریف و حساس نوزادان را گرم نگه داشته و از به وجود آمدن ناراحتی برای نوزاد، به واسطه سرما و یا باد جلوگیری می‌کند. بهتر است که حداقل 2 عدد کلاه برای نوزاد خود تهیه کنید تا در صورت کثیف شدن هرکدام از آنها، در حین پروسه شستشو، کلاه دیگر را برای نوزاد خود استفاده کنید.

کلاه نوزاد

نکته سوم اختصاص به زیر پیراهن و سرهمی نوزاد دارد. سرهمی های بدون پا و دارای آستین کوتاه (رامپر) یکی از بهترین انتخاب ها برای لباس نوزاد هستند چرا که نوزاد شما می‌تواند سرهمی خود را در فصل گرما به تنهایی پوشیده و در فصل سرد له عنوان زیر پیراهنی استفاده کرده و لایه دیگری از لباس را روی آن داشته باشد. به این امر توجه کنید که شما به ازای هر روز هفته یک زیر پیراهنی و سرهمی برای نوزاد خود احتیاج دارید

 

نکته چهارم درباره جوراب های نوزاد است. جوراب از اساسی ترین اقلام برای خرید لباس نوزاد است. به یاد داشته باشید که بدن نوزاد شما در بدو تولد بسیار حساس بوده و با نفوذ کمترین میزان سرما به  بدن ممکن است سرما بخورد به همین دلیل بهتر است که حتی در فصول گرم سال نیز از جوراب برای نوزاد خود استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که 5 یا 6 جفت جوراب نیز برای نوزاد خود تهیه کنید اما هرگز به سراغ تهیه جوراب های پلاستیک، تنگ و کوچک نروید. از طرف دیگر نیز باید گوشزد کنیم که هرگز کفش های تنگ برای نوزاد خود نخرید چراکه استفاده از آنها سبب خراب شدن فرم پای او خواهد شد که در آینده عواقب جبران ناپذیری را نیز به همراه دارد.

جوراب نوزاد

مقاله پیشنهادی ما در این بخش : لباس نوزاد را با چی بشوریم که باعث حساسیت نشود.

 

و نهایتا نکته پنجم که در ارتباط با خرید شلوار برای نوزاد است. پوشیدن شلوار یکی از مهمترین کارها برای گرم نگه داشتن بدن نوزاد مخصوصا در فصول سرد سال است. برای این بازه زمانی توصیه‌ی ما تهیه کردن 5 تا 8 شلوار از جنس‌های نخ و پنبه است که در عین راحتی، قابلیت تنفس را به پوست نوزاد نیز داده و از بروز آلرژی جلوگیری خواهد کرد. در خرید شلوار به این موضوع توجه کنید که بهتر است کمر شلوار حالت کشسان داشته باشد اما فشاری به ناحیه‌ی شکم نوزاد وارد نکرده و باعث ناراحتی او نشود. چرا که وارد شدن فشار به معده و روده نوزاد آن هم به واسطه‌ی پوشیدن طولانی مدت شلوار خود سبب بروز مشکلات گوارشی برای او در آینده خواهد شد. برای آشنایی بیشتر و کامل‌تر با مقوله خرید لباس مناسب نوزاد توصیه میکنیم که حتما بلاگ چگونه سایز لباس مناسب نوزاد را انتخاب کنیم را مطالعه فرمایید.


 

چگونه مناسب ترین لباس را برای نوزاد خود تهیه کنیم

مهمترین پارامتر در خرید لباس نوزاد، سایز لباس است. چرا که استفاده از لباس های تنگ باعث ناراحتی نوزاد شده و در عین حال پوشیدن لباس های گشاد نیز آزادی عمل را از او خواهد گرفت. به همین دلیل شما والدین عزیز حتما باید به انتخاب سایز درست لباس برای نوزاد خود دقت کنید. هنگامی که نوزاد لباسی با سایز مناسب به تن داشته باشد، احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهد داشت و همین موضوع از بروز حساسیت‌های پوستی از قبیل عرق سوز شدن نوزاد جلوگیری کرده و اسباب آسایش نوزاد و شما والدین محترم را فراهم خواهد کرد.

 

چگونه مناسب ترین لباس را برای نوزاد خود تهیه کنیم

جنس مناسب برای لباس نوزاد کدام است؟ 

لباسی که نوزاد شما به تن می‌کند باید در عین راحتی، بسیار مقاوم نیز باشد چرا که به دلیل فعالیت‌های مداوم نوزاد و مالیده شدن دست‌ها و پاهای او به هم، احتمال ساییدگی لباس و پارگی آن افزایش می‌یابد به همین دلیل است که ما به شما خرید لباس هایی با جنس 100 درصد نخ، پنبه و یا الیاف ارگانیک را توصیه می‌کنیم. لباس‌هایی با این جنس‌ها غالبا مقاومت و دوام بیشتری داشته و در عین پایداری، قابلیت شستشوی آسان، تنفس پوستی و عدم آلرژی زا بودن را نیز دارا هستند. شما والدین عزیز می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع جنس و مدل‌های گوناگون لباس نوزاد با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت به صفحه پوشاک در وب سایت الا مراجعه کنید.

 

نکات کلیدی خرید لباس نوزاد

جنس پارچه و لباس اهمیت دارد: هنگام خرید لباس برای نوزاد دلبندتان، به جنس پارچه دقت کنید. بهترین و راحت ترین پارچه برای نوزاد نخ و پنبه است. هنگام خرید حتما برچسب لباس را مطالعه کنید تا متوجه شوید پارچه لباس چند درصد از نخ و پنبه را دارد. لباس هایی با درصد بالای پلی استر و نایلون مناسب پوست حساس نوزاد نیستند.

 

به سایز لباس توجه کنید: با توجه به رشد سریع نوزاد، نیازی نیست لباس با سایز صفر زیادی تهیه کنید. در صورت درشت بودن نوزادتان هنگام تولد، حتی ممکن است لباس صفر اندازه اش نشود.

 

راحتی نوزاد از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد: هنگام خرید به راحتی لباس هنگام تعویض توجه داشته باشید. لباس های دکمه دار از جلو، یقه کشی یا دکمه دار، لباس با حلقه آستین نرم و گشاد و لباس های مناسب برای تعویض پوشک از جمله لباس های راحت برای نوزاد هستند.

 

به فکر لباس برای فصل بعد باشید: اگر نوزاد شما تابستان متولد می‌شود، نیازی نیست تعداد زیادی لباس تابستانه تهیه کنید، به جای آن به فکر خرید لباس های پاییزه و گرم باشید.

 

حواستان به تور، پاپیون، روبان و پولک و مروارید باشید: در صورتی که موارد ذکر شده به صورت درست به لباس وصل نشده باشند برای نوزاد خطر آفرین است. تا 3 سالگی کودک خود، قبل از زیبایی لباس به ایمنی آن توجه داشته باشید.

 

برچسب پشت گردن لباس، نوزاد را آزار می‌دهد. حتی بیشتر از مقداری که برای بزرگسالان آزار دهنده است.

 

قبل از این که لباس را به نوزاد خود بپوشانید، آن را با شوینده مخصوص لباس نوزاد بشویید.

 

هودی یا لباس یقه دار نخرید: هنگامی که این لباس با چانه نوزاد تماس پیدا می‌کنند، نوزاد فکر می‌کند که زمان شیر خوردن است و دنبال پستانک یا مادرش می‌گردد. بنابراین لباس ساده و یقه گرد مناسب ترین لباس است.

 

سخن پایانی

در این بلاگ از الا سعی بر آن داشتیم تا شما والدین عزیز را با اهمیت خرید لباس نوزاد آشنا کنیم. همانطور که گفته شد، خرید لباس نوزاد نکات بسیار مهمی دارد که باید حتما به آنها توجه داشته باشید. توصیه می‌کنیم که برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی، از کمالگرایی دست کشیده و با دقت بیشتری به خرید لباس نوزاد دختر یا پسر خود بپردازید تا مبادا لباس‌هایی که برای نوزاد خود تهیه کرده‌اید بلااستفاده باقی بمانند. پوشش مناسب برای نوزاد سبب افزایش احساس آرامش خاطر، راحتی و امنیت خواهد شد که این امر نقش بسزایی در حفظ سلامتی او نیز خواهد داشت. در انتها نیز به شما پیشنهاد میکنیم تا بلاگ آشنایی با بهترین پارچه برای لباس نوزاد را مطالعه کنید.

 

مطلب های تصادفی